RC Klub (Miskolc) Belépés



Képek

Decathlon_javitas 027.jpg

Építés, Technológia

Látogatóink:

Oldalainkat 56 vendég böngészi
Tartalom találatai : 2215259
Magi István (HC) Repülőmodellező Weblapja
Hogyan és mikor kell tölteni az akkukat?
Írta: Magi István   
2020. december 24. csütörtök, 11:32

Hogyan és mikor kell tölteni az akkukat?
(Ismerje meg, hogy milyen feltételek a legjobbak az akkumulátor töltéséhez)

Forrás: batteryuniversity.com

Az egyik leggyakrabban feltett kérdés: "Mit tehetek az akkumulátor élettartamának meghosszabbítása érdekében?" Az 1. táblázat az akkumulátorok igényeinek megfelelő gondozásával foglalkozik. A különböző akkucsaládokon belüli hasonlóságok miatt a táblázat csak a legelterjedtebb rendszerek igényeivel foglalkozik, szem előtt tartva, hogy ezek szinte az összes használt akkura kiterjednek.

Bővebben...
 
Lipo akkuk pusztulása
Írta: Magi István   
2020. december 21. hétfő, 07:50

Mi okozza a lítium-ion akkuk pusztulását?
(szakértői elemzés)


A lítium-ion akkumulátorok működése közben, a pozitív és negatív elektródok között ionmozgások történnek. Elméletileg egy ilyen mechanizmusnak örökké működnie kellene, de a töltési ciklusok, az emelkedett hőmérséklet és az idővel csökken a teljesítmény. A gyártók konzervatív megközelítést alkalmaznak, és a legtöbb termékben a Li-ion akkuk élettartamát 300 és 500 kisütési / töltési ciklus között határozzák meg.

2020-ban a kis hordozható akkumulátorok körülbelül 300 ciklust bírnak, míg a modern okos telefonok élettartama legalább 800 ciklus. A legnagyobb előrelépés az EV (elektromos autók) akkumulátoraiban történik, az egymillió mérföldes akkumulátorról szóló leírások, 5000 ciklust jelentenek.

Az akkumulátor élettartamának értékelése a töltési/kisütési ciklusokban nem egyértelműek, mert a kisülés mélysége eltérhet, és nincsenek egyértelműen meghatározott szabványok arról, hogy mi minősül ciklusnak. A ciklusszám helyett néhány eszközgyártó javasolja az elem cseréjét egy dátumbélyegzőn, de ez a módszer nem veszi figyelembe a felhasználást. Az akkumulátor a megadott időn belül meghibásodhat a túlterhelt használat vagy a kedvezőtlen hőmérsékleti viszonyok miatt is. A legtöbb akku csomag azonban jóval hosszabb ideig tart, mint amit a bélyegző mutat.

Az akkumulátor teljesítményét kapacitásban mérik, ez a legfőbb állapot mutató. A belső ellenállás és az önkisülés szintén szerepet játszik, de ezek kevésbé jelentősek az akkumulátor élettartamának megjóslásában.

Bővebben...
 
dji Repülési napló II.
Írta: Magi István   
2020. november 16. hétfő, 10:02

dji Repülési napló II.
(Airdata)

A repülési napló kezelés II. részében a sokkal kényelmesebb használatú Airdata web + mobil app kombó kiértékelő/megjelenítőről írok. Nagy előnye, hogy a mobilkészülékre telepített app segítségével a repülési naplók automatikusan szinkronizálódnak a köszponti szerverrel, ahol a feldolgozás megtörténik. Az app segítségével a telefonon, a weblap segítségével a számítógépen lehet tanulmányozni a repülési útvonalakat, szenzor adatokat és eseményeket. Látványos kiértékelések és trendek jeleníthetőek meg.

Bővebben...
 
dji Repülési napló I.
Írta: Magi István   
2020. november 13. péntek, 06:47

dji Repülési napló I.
(DJI FlightRecord)

Ezeket a naplókat a DJI SDK  (a fedélzeten futó Linux) hozza létre, és a motor indításától a motor leállításáig (vagy a jelvesztésig) futnak, néhány száz adatmezőben rögzítve a repülőgéptől az RC-hez továbbított telemetriát 10 Hz-es sebességgel. Tartalmazzák az akkumulátor, a botok és a kamera adatait, a repülési állapotot és a hibajelzéseket, GPS koordinátákat, de nem tartalmaznak motor adatokat, nyers szenzorokat, stb.

Ezekre van szükség az egyszerű események elemzéséhez valamint a berepült útvonalak megtekintésére. Tárolási helye a mobil eszköz (telefon, tablet) aplikációs mappája.

Bővebben...
 
dji Telemetria
Írta: Magi István   
2020. november 07. szombat, 07:39

dji Telemetria
(az utólagos nyomkövetés, hibaelhárítás alapjai)


1. Bevezetés:
A Phantom 4-től kezdve a DJI repülőgépek és vezérlőszoftverek lenyűgöző mennyiségű repülési adatot rögzítenek a naplófájlokba mind a repülőgépen, mind a mobil vezérlőeszközön (telefon, tablet stb.), Ami rendkívül hasznos az okok és a következmények meghatározásában, váratlan események felderítésében. Ezek a naplófájlok sokkal több adatot tartalmaznak, mint az egyszerű repülési összefoglaló fájlok, amelyek megjelennek a DJI GO 4 alkalmazásban, de ezek elérése nem olyan egyszerű. Legtöbbjük titkosított, de sokuk olvasható széles körben elérhető szoftverek vagy webalapú konverterek segítségével.


Bővebben...
 
dji Mavic Mini motorhiba üzenet
Írta: Magi István   
2020. november 05. csütörtök, 07:02

dji Mavic Mini motorhiba üzenet
(így teszed tönkre a légcsavarodat!)

Erre a problémára még a gyártó is később reagált! Figyelem! A dji Mavic Mini 2-nél is csak részben van korrigálva az ajánlott tárolás és légcsavar védelem! A dji Mavic Mini 1-nél meg teljesen hibás a gyártói ajánlás.

Ebben a cikkben ismertetem az okokat és a helyes légcsavar hajtogatást, tárolást.

Bővebben...
 
<< Első < Előző 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Következő > Utolsó >>

1. oldal / 28