RC Klub (Miskolc) Belépés
3D testek
dji Mavic Mini
FrSky Taranis 2.0.XX
Cheali töltők
Képek

Építés, Technológia
Turnigy 9X rádió archívum
Fejlesztéseim archívuma
Látogatóink:
Oldalainkat 271 vendég böngésziGCL-2.2 |
![]() |
![]() |
![]() |
Írta: Magi István |
2014. december 06. szombat, 13:41 |
Megszüntetve! (helyette a GCL-3-ast javaslom!) A GCL-2.2 válasz a felhasználók kérésére! Ez a BEC-es izzító a kéthengeres metanol motorok fedélzeti izzítója. A jól bevált GCL-2 izzító Master-Slave összekapcsolásával született. Rendkívül egyszerű beállíthatósággal és integrált BEC-el rendelkezik, így jóval kevésbé érzékeny az akkukra és a kábelezésre! Az izzító elektronika kéthengeres, metiles motorokhoz lett kifejlesztve. Mind a beállítása, mind a használata megegyezik a GCL-2 elektronikáéval. Főbb műszaki paraméterei: - Izzítás: független 3s LiPo akku táplálással (9-14V). - Integrált kapcsolóüzemű izzító, kettős, független BEC-el (max. 2×4A). - Mélykisütés elleni LiPo védelem (9V-nál letilt). - Állítható és stabilizált kettős izzítási feszültség (2× 0.7-1.8V). - Állítható izzítási küszöb (teljes szervo tartományban). - Állítható izzítási irány (invertálható). - Rövidzár védelem. - Független BEC-ek (nagyobb repülés biztonság). - Többfordulatos, rezgésálló szabályzó trimerek. - LED-es állapotjelzések. - Szervo oldali vezérlés 4V - 6.6V A gyertya izzításához egy 3s LiPo akkumulátort (11.4V) kell használni. Az ajánlott kapacitás 1300-2200mAh. Két átlagos gyertya esetén ekkor az akkumulátorból kb. 0.6-0.8A-t fog felvenni izzítás alatt (a gyertyákon ilyenkor 2× 3-4A folyik). Ez az izzító a kimeneti feszültségét állíthatóan, stabilan tartja. A beállítható tartománya 0.7V - 1.8V. Az átlagos izzítógyertyák feszültség igénye 1.2V - 1.4V (a gyári beállítása 1.3V). Az olyan izzító elektronikák, melyek sima 1.2V-os NiMh akkumulátorokat használnak, nagyon érzékenyek az akkumulátor feszültségszintjére (töltöttségére) és a kábelezés hosszára, kötések minőségére! Gyakorlatilag pillanatok alatt beejtik a feszültséget és nem izzítanak tovább. Jelzések: - LiPo OK LED. Ha világít, akkor a LiPo feszültsége megfelelő az izzításhoz (>9V). - Glow ON LED. Ha világít, akkor az izzítás aktív. Beállítások: - Set Master Glow Level. A Master kártya izzítási feszültség szintje állítható be (0.7-1.8V). Az óramutató járásával megegyező irányba emelkedik a kimeneti feszültség. - Set Slave Glow Level. A Slave kártya izzítási feszültség szintje állítható be (0.7-1.8V). Az óramutató járásával megegyező irányba emelkedik a kimeneti feszültség. - Set Glow Direction. Az izzítási irány adható meg vele. Invertált gázszervók esetén ezzel fordítható meg az izzítás helye. - Set Glow Threshold. Az izzítási küszöb helye adható meg vele. Ezzel adható meg az alapjárattól felfelé haladva meddig izzítson (a gázkar útjára vetítve). Jelmagyarázat: -Motor Stop = motor leállítás helye (teljes lefojtása), A beállító trimmerek rezgésálló, többfordulatosak. Telepítés: Az izzításra és a fedélzeti szervók tápellátására külön-külön akkumulátorok használata javasolt! Polaritás helyesen kell a LiPo akkumulátort bekötni a Master kártyára, minimum 0.5mm2-os vezetékkel. Javasolt egy főkapcsoló sorba kötése is.
Az 1. és 2. Glow plug pontokra kell az 1-es és 2-es hengerek izzítókábelét forrasztani. A GCL-2.2 szett része az izzítókábelek is! Hossza: ~1m.
A vezérlést az áramkör kétféle megoldással kaphatja. 1. "Y" szervokábellel a gázszervo csatornájáról: ![]() (Y kábeles bekötés) Ez a megoldás a legegyszerűbb és nem kell külön csatornát biztosítani a vevőn. Ezzel a normál izzítási ablak állítható be. ![]() (normál izzítási ablak) Csak annyi hátránya van, hogy a motor teljes lefojtásánál is izzít, így nehezebben áll le a motor. 2. Külön csatornára helyezve a vevőn. (szabad vevőcsatornára kötve) (programozott izzítási ablak) Ilyenkor a rádión kell programozni a pontos izzítási alsó küszöböt, trimerrel a felsőt. A pontos izzítási funkciókat (be/ki, motor stop) a rádió ezen csatornájára állított mixek fogják ellátni. Minta izzítási program ER9X alá: Megvalósított funkciók: Mixek: motor cut: CH3 R -125 FULL TRN Izzítás: CH7 100 CH3 GEA SAFETY SWITCHES: CH7 S TRN 100 A kábelek beforrasztása után javasolt a forrasztás helyén a kábelt a panelhez rögzíteni hőpisztolyos ragasztóval (rezgések ellen). Végül a mellékelt áttetsző zsugorcsövet az egész panelre rázsugorítani hőlégfúvó pisztollyal. |