RC Klub (Miskolc) Belépés
3D testek
dji Mavic Mini
FrSky Taranis 2.0.XX
Cheali töltők
Képek

Építés, Technológia
Turnigy 9X rádió archívum
Fejlesztéseim archívuma
Látogatóink:
Oldalainkat 401 vendég böngésziKalibráció |
![]() |
![]() |
![]() |
Írta: Magi István |
2014. január 11. szombat, 14:20 |
A kalibráció lényege, hogy a belső alkatrészek szórását (és ezzel a töltési hibákat) szoftveresen kompenzáltassuk. Ehhez szükséges 1 db 6 cellás nem teljesen feltöltött, balanszolt akkumulátor. Vegyük figyelembe, hogy kalibráláskor töltőáram és kisütőáram is folyik majd a beállítás idején az akkun. Feszültségmérő (pontos), árammérő, kábelek. 6 cellás LiPo hiányában csak azokat a balanszt csatornákat tudjuk kalibrálni, amiket az akkuval meg tudunk hajtatni. Menjünk az options/calibrate menübe Feszültség kalibráció: Csatlakoztassuk az akku mindkét csatlakozóját (főkábel, balansz). Használjuk a feszültségmérőt a pontos feszültségek beállítására. Vin: bejövő tápfeszültség: Enter-rel beléphetünk az érték átírásához (ilyenkor villog a kijelző). A Vin mérésének a helye. A mért és a beállított értéknek egyeznie kell. Vb1-től Vb6: cellafeszültségek. Vb1 van a negatív pólushoz közelebb. Ismét a kijelzőn be kell állítani a pontos mért értékeket (+ - gombokkal). Enter(jobb) gombbal fejezzük be (tárolás). A balanszt feszültségek mérésének a helye (a 4s LiPo esetén). Vigyázva mérjünk, nehogy zárlatot okozzunk! Vb1=B1 pontok, Vb2=B2 pontok, stb. között mérve. Amennyiben nem tudunk ebbe menüpontba belépni, bat disc hiba miatt akkor használjuk a RESET DEFAULT menüt a kalibráció alaphelyzetbe állításához. Figyelem!! Alaphelyzetbe áll minden paraméter a töltőn. Áram kalibráció: Összesen 4 db mérésre lesz szükség. Kössük sorba az árammérőt a főkábel valamelyikével. Ügyeljünk a méréshatárra. Ezután enter. Az 1A-es kalibrációnál ugyanezt 1A-nél kell végezni. (Ezek a beállítási értékek eltérőek a különböző teljesítményű töltő verzióknál). Menjünk át a kisütés (options/calibrate/I discharge) menübe és ugyanezt végezzük el ott is. A "d:xx" érték csak debug információs célra van fenntartva nem kell figyelembe venni. Az áram kalibráció során az akkumulátorba a mérés idejére áram halad át. Ezt vegyük figyelembe. Az áram kalibráció során semmilyen védelem nincs bekapcsolva a töltőn. Ha az értékeket a töltő teljesítményén túl, vagy hibásan állítjuk be, az a töltő tönkremeneteléhez vezethet! Kilépéskor a szoftver ellenőrzi a kalibráció határértékeit (csak a Józsi verzió). Ha ez nem megfelelő, azt hibaüzenettel jelzi. Hibaüzenetek: F1: tápegység maximális áramvezérlés hiba (csökkentett árammal fog üzemelni) F1, F3: vezérlési hiba. Ritkán fordul elő. általában teljesítmény FET vagy vezérlési hiba, esetleg pufferkondenzátor hiba F2, F4: árammérési hiba. Gyakori. Általában 2 db teljesítmény-ellenállás cseréjével megoldható. Hőmérő kalibráció: It is ugyanúgy kell eljárni, két, lehetőleg távol lévő hőmérsékleti pontot kell megadni. Pl. 20C és 60C. Ehhez használható egy hajszárító. A hőmérséklet kalibráció alapértelmezett értékei általában megfelelő pontosságot nyújtanak. Nem szükséges elvégezni. Calib->UART menü: Debug célokból szöveges adatcsomagot küld az aktuális kalibrációs adatokról. Alapértelmezésben 9600 baud 1 stop 8 bit no parity Expert DANGER menü: (csak 50-80W-os töltőknél) lásd: https://github.com/stawel/cheali-charger (Használható a töltő e nélkül is) reset default menü: törli az összes kalibrációs adatot. (új kalibráció esetén célszerű használni) A töltő addig nem használható töltésre amíg nincs kalibrálva! Kérek mindenkit, hogy ne adjon meg hamis adatot, mert meghibásodhat a töltő és tűzveszélyes. |